söndag 8 juli 2012

Konfirmation

Fick hastigt och lustigt veta att jag skulle på konfirmation denna helgen! Och jag som inte trodde att jag hade varken student eller konfirmand detta året... Tji fick jag!! 
Jag äger inga högtidsstämplar att färglägga, det blev att hitta på något annat. Kom på att jag skulle göra kortet som en liten kyrka. Men jag ville gääärna ha ett kors med, så att det blev lite högtidligt trots allt.

I ett forum på Facebook lade jag in en förfrågan om någon hade ett kors som jag kunde få byta till mig. Fick svar av en gullig tjej redan efter 6 minuter! Så vi gjorde en byteshandel, och jag fick ett kors att sätta på kyrkan. Plus en del andra saker som jag kommer ha användning för! :)
Kyrkväggen är embossad med en die från Tim Holtz. Blomrankan är från Memory box och teckensnittet heter Chandelier. En av favoriterna när det gäller bokstäver! ;)

Första gången som jag använder rosenknoppar! :) Kanske för att de jag har är så små, och passade bra till en lite mindre bukett?.. Ja, se så bra det blev med korset förresten!! Jag fick 3 olika modeller på korsen. Jag valde det i guld därför att...






...jag valde att stämpla och embossa några swirlar i guld på insidan.






Detta med byteshandel var något jag skulle kunna göra fler gånger!! :D Tror att jag skulle kunna klara mig utan en hel del saker, som någon annan behöver bättre. Det är ju så onödigt att köpa t.ex en ny stans om man bara behöver några få... Sen kostar det ju inget, förutom porto då!

Kram Kicki

1 kommentar:

  1. Vilket snyggt konfirmationskort du gjort, så fint med embossade kyrkväggen :)
    Visst är det väl kul att kunna byta saker med varandra =)

    Kram Majsan

    SvaraRadera