onsdag 26 september 2012

Kort till svärmor

I helgen var vi till svärmor och gratulerade henne. Jag hann faktiskt att göra ett kort till henne på bara EN dag! Det blev inte jättemycket dekorationer på det, ville inte dölja pappret för mycket. Jag plockade med rosor fram och tillbaka, men insåg att det blev för rörigt...


"Kram" är stämplat och embossat, jag har helt snöat in på embossing! Inuti blommorna har jag satt brads, tyckte de gjorde sig fint där. Sedan har jag monterat texten med distanskuddar så den fick lite höjd.








Stansade ut ett hjärta, och lät en swirl löpa igenom det. Swirlen är oxå embossad och glittrar fint! Måste köpa mer embossingpulver med glittereffekt, även om det är drygt så börjar det sjunka i min burk... Det tar vi till nästa helg, då det är scrap-mässa i Karlstad!
Blommorna är gjorda med min Nellie Snellen-punch, pearlmaker i mitten.






Kände mig rätt nöjd över detta kort, så jag har gjort ett liknande men i blått. Kan vara bra att ha liggande ifall att man behöver gratulera någon hastigt och lustigt!



Kram Kicki

1 kommentar:

  1. Två jättefina kort i mysiga färger.
    Snyggt papper och söta "kramskyltar".
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera