torsdag 6 september 2012

Senaste veckan

Ja, jag är ju ingen snabbscrappare direkt... Men under veckan som gick har jag gjort klart ett kort som kära svärmor beställt till en 60-åring. Och födelsedagen är inte förrän i slutet av denna månaden, så det blev inget hastigt projekt! :p

Stämpeln skickade jag faktiskt efter speciellt till detta ändamål. Mmm, det ÄR en dyr hobby, inte går jag plus på den...

Damen som ska ha kortet är en jordnära person, gillar natur och trädgård. Hade ingen aning om vad jag skulle hitta på. Inga passande stämplar hade jag heller. Så jag köpte denna söta ekorren, och sen kom jag på att jag hade kott-stämplar från Panduro. Måla & klippa, bara det har tagit mig flera dagar...

Fjärilen fick en kropp av halvpärlor och spröt av pearlmaker.





Bakom blommorna är det ett hörn utstansat med en Nellie Snellen-die. 
Den ena tagen fick ett spetsband, den andra stämplade jag på och satte dit en egendesignad brad.



Insidan har oxå fått utstansade hörn från Nellie Snellen. Bokstäver och siffror är utstansade med Chandelier. 
Namnet har jag penslat med en glittrig vattenfärg, typ twinklings. IRL så glimmar det i guld, men det syns inte på bild.

Åh, vad jag tycker om dessa underbara insekter! I alla fall som pappersdekorationer! ;) Just denna har fått en kropp av halvpärlor i olika storlekar. Att få dem på rätt ställe med lagom mycket lim... legenden förtäljer...









Våra "egna" fjärilar släpptes ut en fin höstdag! Kanske flyger de på en äng nära dig?!


Ha en trevlig torsdag!

Kram Kicki


3 kommentarer:

  1. Hej. Tack till gratulationerna & kul du tycker mössan är fin, ja de kommer absolut bli många fler, enormt kul att sy.

    SvaraRadera
  2. Men guu såå vackert kort, alldeles underbar, gillar massor :)

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Först ett jättetack för besöket och kommentarerna i min blogg! Va kul att jag kunat inspirera ed födelsedagskittet och att stämpla på vellum. Hoppas att det fungerar för dig också att färgen sitter kvar när den torkat.
    Jättekul också att komma hit och se dina kreationer.Det här kortet är ju helt underbart!!! Så vackert gjort med alla naturdekorationerna och en så bedårande söt stämpel. Motagaren måste bli helt överlycklig. Det blev ju så enomrt fick också med fjärilskroppen av halvpärlor, det måste jag prova göra en dag också.
    Tyvärr så har min scrapplust varit helt bortblåst den senaste tiden pga ett helt hopplöst illamående...men,men det ska väl snart vara över och bytas ut mot total scrappiver inför att dokumentera den växande magen :-)
    Ha en riktigt trevlig helg!!!
    Kram
    Rosemarie

    SvaraRadera