tisdag 20 november 2012

Flaskkort med ficka

För ett tag sedan var jag bortbjuden på vinkväll. Jag tog med mig en vinflaska med ett egengjort flaskkort med tag. Detta hade jag faktiskt gjort tidigare, men inte haft något tillfälle att använda det.


Jag har stansat väldigt mycket till denna! Först och främst tagen som sitter inuti fickan...

Annars har jag även stämplat lite swirlar här och där, samt gått loss med stickles.


Så här ser den ut utdragen. 

Jag har stansat bården som är runt flaskhalsen med en Nellie Snellen die. Utstansade retroflowers, halvpärlor och pearlmaker runt om.

Till själva fickan har jag stansat ut ett hörn och en swirl från MemoryBox, blad från Magnolia och hjärta från Nellie Snellen. Den egengjorda blomman är flera lager av en blom-die från Crealies.



Några små detaljbilder...

I fickan kan man ju lägga lotter el. dyl. om man inte vill ha en tag där. Mallen till denna kommer jag inte ihåg vart jag fann, men jag har lagt ut den här på bloggen. Det är den som jag har utgått ifrån, dock med några förändringar!

Ha en trevlig vecka!

                                 Kram Kicki

1 kommentar:

  1. Många fina alster i din blogg,
    så roligt att kika runt.
    Snyggt flaskkort,
    smart att stansa ut för halsen,
    det tar jag med mig.
    Fin tag och härlig färg.
    Kram

    SvaraRadera