söndag 25 november 2012

Tändsticksaskar

Har snöat in på att dekorera ljus! Till varje ljus borde jag väl göra en matchande tändstickask, eller? Det har jag inte gjort... ännu! Men nu har jag iaf dekorerat två askar härom kvällen. 

Var egentligen inte meningen att jag skulle göra det, men jag satt och rensade lite på skrivbordet (Jag! Rensa!! Händer inte ofta...) Tänkte slänga ett par bilder som jag skrivit ut, alldeles för små att kunna användas på kort. Just när jag skulle kasta dem kom jag på att jag skulle måtta in dem på en tändsticksask. Passade perfekt ju! :)

På baksidan av dem har jag stämplat och embossat "God Jul", har dock ingen bild.

Jag har stämplat och embossat några swirlar i hörnen. Kvistar utstansade med en Martha Stewart-stans.
Ros och rosknopp (som jag chalkat en aning) och ett par pistiller.




Ask nummer två har fått vitt embossingpulver runt kanterna. Även rosstjälken har jag embossat! Tyckte den var alldeles för grön innan... När jag snurrade stjälken krackelerade den, och lite grönt kom igenom. Det gjorde faktiskt ingenting! :)
Ros och ett par margueriter med halvpärlor i mitten, lite stickles som avslutning.


Har ett projekt framför mig, som ska bli en julklapp. När man gick i skolan hade man ju möjlighet att fixa någon julklapp under slöjdtimmarna, och på så sätt spara en slant. 
Nu är det så att jag kan varken sy eller snickra utan vägledning. Men jag ska göra en målarbok! Den ska bli till min 2-åriga dotter, hon har nog inte alldeles för höga förväntningar. ;)

Som vanligt, när jag gör något nytt, brukar jag göra en prototyp. 
Denna gång för att se om jag kan med spiralbindnings-maskinen som jag fått av min snälle far. Har så hejdlöst många spiraler, i A5-format, så det gör inget om jag misslyckas!

Har dekorerat framsidan med några små, färgglada chipboard-dekorationer, stansat ut namnet och sticklat på det samt stämplat och embossat hörnen. "målarbok" är rub-ons, eller gnuggisar som man sa när man var liten.

Varför inte köpa en vanlig målarbok då, kan man ju undra? 
Jo, ser ni, min dotter är alldeles förtjust i en speciell figur.
Nämligen....

Hello Kitty!

Finns många motiv att finna på nätet, bara man har bläck i skrivaren... hrrrmmm...
Dessutom vill jag göra målarboken i ett mindre format än A4, och inte ha bilder på båda sidorna som det oftast är i en målarbok. Sedan är det ju fortfarande lite roligt att ge bort något som man gjort själv!


Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar