tisdag 8 januari 2013

Beställning mottagen -på Coop!

En dag när jag var och handlade kom en kvinna fram till mig. Hon frågade om jag gör kort (hennes dotter beställde ett bröllopskort av mig i somras). Hon undrade om jag skulle vilja göra ett dopkort till en tjej. Jag tog på mig uppgiften, men nog kändes det lite nervöst alltid!

Dopklännings-kort tycker jag om! De är vackra utan att man behöver överösa dem med en massa dekorationer.
 Jag satte en spets runt halsen och en berlock i form av ett kors.

Nedtill vid klänningskanten har jag satt likadan spets som runt halsen. Sedan har jag stansat ut blommor i matchande papper som insidan, samt i vellum.



Här är insidan, där jag stansat ut blommor och limmat fast vid ärmsluten. Texten är embossad i guld och så har jag haft stickles runt kanten. Fjärilen är utstansad i två lager, det översta i vellum. 

 Syns lite bättre från sidan...


Versen som jag brukar skriva i dopkorten.











 Jag hoppas väl att beställaren blev nöjd! (Jag vågade inte att lämna det personligen, mamma fick göra det... Jag är lite självkritisk och rädd att det inte duger...)
Beställaren hade skickat 100:- till mig, dubbelt mot vad jag sa, och hoppas hon får låna mig igen! Det måste väl vara ett positivt omdöme??! :) 

Kram Kicki

2 kommentarer:

  1. Härligt dopkort, med fint arrangerade dekorationer och roliga att göra :O)

    SvaraRadera
  2. Hej ! Tack för att du vill vara med och fira min 1-årsdag. Wow Så snyggt dopkortsklänning har också gjort en sådan som jag lagt ner i affären i blått och sedan har jag fått beställning på en till en tjej. Kommer inte förrän i slutet på februari.
    Kram Ulla

    SvaraRadera