fredag 8 mars 2013

Blandade kreationer

Efter att jag kollat igenom mobilen hittade jag några bilder som jag inte lagt in här. Därför slänger jag in dem idag. Mitt senaste projekt visar jag senare i helgen. Kanske är jag inte färdig med det än, jag har inte bestämt mig! ;)

Förutom ett kort fick min hjärtevän ett ljus med en matchande tändsticksask på Alla Hjärtans Dag. Motiven kommer från en och samma servett. Tänkte att han kunde tända det och tänka på mig när han jobbar borta, hihi! :)

Undersidan
Stämplarna köpte jag innan jag visste vad ordet scrapbooking var, slutet av 80-, början på 90-talet kanske. Munnen är embossad med "hologram", syntes något bättre på ena bilden.

På några av stickorna har jag stansat ut små hjärtan och limmat en liten pärla.


Jag pysslade med äldsta sonen för ett tag sedan. Eftersom han gillar att läsa gjorde vi oss ett varsitt bokmärke. Tänderna är ett zigzag-band. På så vis blir inte tänderna vikta när man drar märket in och ut ur boken, som de skulle bli av vanligt papper.

Jag kan verkligen rekommendera denna typen av bokmärke! Eftersom man sätter märket över ett hörn så försvinner det aldrig inne i boken. Man ser lätt vart man slutade läsa och man slipper vika bokbladen.

Trevlig kväll alla fredagsmysare!

         Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar