fredag 29 mars 2013

Dop -kort med ask


 För ett par veckor sedan var jag och familjen på dop. Som vanligt har jag gjort ett dopkort, dagen till ära. Ovanlig nog hade jag inte ett cellofankuvert som omslag utan gjorde en ask att lägga kortet i.

Jag skissade länge på måtten innan jag fick till en passande ask. Gjorde flera prototyper innan jag fick till en som blev bra i både höjd, bredd och djup.
 
 
 
 
 

Jag har gjort asken i tapet(!) och vit pärlemorskimrande cardstock som jag köpt på Ica Maxi. Det är svårt att fånga upp den fina lystern på bild!



Även insidan har jag klätt. Både lock och botten så asken blev stadigare.
Hörnen är en av mina nya Magnolia-dies. Stämplarna är från Whiff of joy, embossade i guld.




Runt asken har jag limmat crèmefärgat pärlband. Det var inte lätt att få det på rätt plats!! "Fönstret" är av en brevpappersförpackning... Försökte desperat att hitta någon leksakskartong där plasten var hel, men icke. Nu har jag fått tag i OH-plast till nästa gång!
 
  Vi lyfter på locket...
 
Stickles på namnet så det glittrar fint!
Blommorna är stansade i samma pärlemorskimrande cs som hörnen...
 
 
 
 
 ...och swirlen på insidan.
 
Flera dop är på gång, så jag får möjlighet att göra flera askar! Bara jag kommer ihåg hur jag gjorde, jag gjorde ingen detaljerad beskrivning... Storleken blev 15*15cm, höjd 1cm. Kan passa riktigt bra till kort då de brukar bli lite "bulliga". :)


 
Nu hoppas jag att Ni alla får en GLAD PÅSK!
Ta´t lugnt med äggtoddyn!! ;)
 
Kram Kicki

3 kommentarer:

  1. WOW!!! Vilket fint dopkort!!! Själva kortet med klänningen är ju heeelt underbar! Så himla fiffigt med asken, vilket arbete du har lagt ner! Så många fina detaljer! Jag sitter här och dreglar....:)

    SvaraRadera
  2. .... blev så till mig av ditt fina kort så jag skickade iväg kommentaren innan jag var klar, hihi!!!
    Hoppas din påsk har varit skön och tack för alla snälla ord inne hos mig!
    Kramis!

    SvaraRadera
  3. Nydelig kort! Skjønner godt at det var vanskelig å få perlebåndet på plass. Tusen takk for koselig kommentar i min blogg. Forumet jeg er med i er norsk, her er link til det: http://www.scrapping.no/forum/index.php

    SvaraRadera