tisdag 6 augusti 2013

Till en liten Nellie

Jag har fått den äran att göra ännu ett dopkort, nu sist var det till en liten tjej. Eftersom beställaren inte hade ett spikat datum blev det enkom namnet på framsidan. Fast det är en smaksak, man behöver ju varken ha det ena eller det andra! Eller oxå bådadera... :)

Tycker det är lite roligt att göra dessa klänningar. Man kan variera dem med olika blommor, och nu har jag några alfabeten att välja mellan oxå. Krångligaste momentet är att få dit spetsen, så att det blir lagom fina rynkor utan att man limmar fast sig själv... Tips, någon?! 
Den här gången gjorde jag egna blommor. Håhå, det är inte gjort i en handvändning precis! ;) Jag tycker det är roligt att göra något från grunden ibland, även om det inte händer alltför ofta. En ros tar 10-15 minuter att montera ihop för mig... Eftersom dessa är så små är det extra pilligt. Men fortfarande kul!

På insidan har jag skrivit ut "Gud som haver..." på datorn, stansat runt och limmat ett pärlband.
"På dopdagen" är embossat med guld, och fjärilen är som vanligt dekorerad med en massa halvpärlor.
Hoppas Nellie får ett fantastiskt dop!
Avslutar kvällen med en bild på min lilla bebis, snart fyller hon 3...år! ;) Hujedamej, var tog tiden vägen?!...

Kram Kicki


2 kommentarer:

  1. Så fint dopkort! De där klänningarna är verkligen jättesöta! Har du gjort blommorna själv? De ser ju precis ut som köpta, superfina!! Borde stå "handgjorda blommor" på kortet! Hihi!
    Det måste vara ett fasligt pilleri, men har man den här hobbyn så gillar man ju att sitta och pilla.. inom vissa gränser, för min del!
    Men en sån underbar liten tös du har, och vilket fint kort på henne!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej ! Tack för kommentaren hos mig, gillar dessa klänningar men mina är av lite annan form. Så himla söt klänning och snygga bokstäver.
    Kram Ulla

    SvaraRadera