måndag 7 oktober 2013

Ett kort och en tavla

Jag har köpt mig flera stycken dies som jag inte haft tid att använda. Har fullt upp med att försöka få ihop mina betongtavlor!
Hur som helst, jag var tvungen att pyssla ihop ett kort för att få ett litet andrum i tavelmakeriet! :)

 Jag har använt några olika dies. Först är det en man och en kvinna som jag har guldfärgat vellumpapper bakom. Ovanpå dem placerade jag ett blommönster som har samma färg som kortstommen. Siluetterna är från Marianne design och blommönstret från Cheery Lynn.

Blommor av organza, med en egendesignad brad i mitten, har fått löpa snett över kortet. Runt kanten har jag limmat ett svart pärlband.

Inuti kortet har jag stansat ut paret igen och satt ett hjärta bakom.
Har inte gjort själva skrivfältet ännu, men det är väl "bara" att stansa ut en ruta eller så! ;)



 Ännu en tavla som är färdig -fina Nina! :)
 
Nu ska jag ta min förkylning med mig ner i sängen. Precis när jag och min kompis var på väg hem från scrapbookmässan i Karlstad slog den ner som en klar blixt. Var länge sedan jag hade så ont i halsen. :( 
Just nu är jag täppt i hela huvudet, känns som jag har bomull intryckt långt in i öronen. Något dumt med bihålorna oxå misstänker jag...
 
Men, men, nu kan det väl bara bli bättre! 
Hoppas Ni andra klarar Er från höstsnuvor! :)
 
Kram Kicki 

1 kommentar:

  1. Oh så snyggt du gjort, fina att se på med sina fina detaljer på och din fina tavla är så snygg. Ja det är inget skojigt med förkylning , har fått min nu efter att ha varit barnvakt i 4 dagar så man är helt slut.
    Kram Titti

    SvaraRadera