torsdag 7 augusti 2014

Bröllopskort


För en vecka sedan fick jag en beställning på ett bröllopskort, och jag har färdigställt det långt innan tiden gick ut! Händer inte så ofta minsann. ;)

 När jag fotade kom visst ljuset in från vänster, så det ser väldigt "blankt" ut på den sidan. Det är kanske silverdetaljena från pappret och hörnen som reflekteras?...
Nåväl, brudparet är dies från QuicKutz som jag stansat i flera olika papper och monterat ihop. Tog ett par timmar att pyssla ihop det innan jag blev nöjd!
Hörnen är en Nellie Snellen-die som jag stansat ut i självhäftande (silver)folie. 
Klockorna är en Tattered Lace-die, som även den är utstansad i två olika papper och ihopmonterad.
Bokstäverna är QuicKutz, Metro, dem har jag penslat med stickles.
Mönsterpappret, med bröllopsdetaljer i silver, har jag köpt från Pema.

Brudklänningen kommer från tapetavdelningen på Rusta! Ibland finns det så fina tapeter så man önskar att man hade råd att köpa massor med rullar. På Rusta kan man ta med sig ett litet tapetprov, synd att det ligger så långt bort bara...


Siffror/bokstäver är utstansade i samma metallic-kartong som hjärtanen, men de senare har inget stickles.
Siffrorna är från alfabetet Mademoiselle (QuicKutz), hjärtat till vänster är Nellie Snellen liksom svanarna(till höger). 
"Snirklarna" med rosett och blommor är densamma som på framsidan, dvs Tattered Lace, och hjärtat till höger är från Joy.
Texten är embossad i silver.

Efter många timmars jobb känner jag mig nöjd med detta kortet! Stort blev det, drygt 21,5*15cm. Nu hoppas jag att beställare och mottagare blir nöjda oxå!!
Avslutningsvis tänkte jag visa några ljus som jag har gjort, måste rensa ut lite bilder från telefon och dator...

Känns kanske avlägset, men snart är vi där igen... Såhär såg förra årets adventsljus ut hemma hos oss. På baksidan hade jag skrivit adventsverser (via datorn). 
Servettmotiven kommer från Panuro.


Det sista av ljusen brann jag upp nu i veckan, vi hade strömavbrott efter värsta åskvädret!! Som tur var kom strömmen tillbaka efter ca 3h.

Ha en fortsatt skön kväll! 

Kram Kicki 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar