lördag 16 augusti 2014

Distressrutor

En liten butik i Mörrum har den här månaden en tekniktävling då de vill se distressrutor på skapelserna. Vanligtvis brukar jag inte vara med på utmaningar, största skälet är tidsbrist, men det här verkade så kul! Så här kommer mitt kort där jag använt mig av en lite annorlunda teknik...

Tre stycken distressrutor blev det t.o.m!
 
Såhär gjorde jag:
 
Jag började med att göra distressrutor i tre olika färger, lite "murriga" för höstkänslans skull.
 
 På varje ruta stämplade jag ett löv med svart stämpeldyna och embossade med clear embossingpulver. 
OBS! Se till att distressrutan torkat ordentligt innan du gör detta!
 
Sedan målade jag inuti löven med klorin. Det var därför jag embossade motivet, annars skulle klorinet flyta utanför konturerna och bleka mer än nödvändigt... ;)

Det var lite spännande att se vilken färg det skulle bli på löven!
 
Det är svårt att se på bild, men textrutan har jag satt fast med distanskuddar för att få lite höjd. Ville inte dekorera så mycket, jag blev nöjd med att hålla det enkelt.
Är Ni oxå sugna på att hänga på utmaningen så hittar ni den här! 
 
Höstkramar från Kicki


 


 

1 kommentar:

  1. Hej där!
    Det här blir kommentar nr två till dtta inlägget, jag måste ha missat den sista publicera-knappen förra gången, ibland går det fort =)))
    Finfina distressrutor o vilken kul teknik att bleka ur färg med klorin! Det var nytt för mej, ska jag absolut testa.
    Tack för att du deltar i utmaningen hos En Liten Butik.
    Glada hälsningar, Monica

    SvaraRadera