lördag 12 mars 2016

Dopkort

Idag hade jag tänkt visa några dopkort. De skiljer sig inte så mycket åt utseendemässigt, då jag har min favoritmall till just dessa kort! 

Det känns lite finare att ge bort ett kort i cellofankuvert.

Det går åt några timmar att göra dessa korten. Spets som ska limmas och torka, korset som jag syr fast och insidorna som jag klär med mönsterpapper.
Sedan dekorerar jag insidan oxå med en passande text samt ett område att skriva sin hälsning på.









Sedan kan jag börja dekorera utsidan med blommor. Jag använder mig ofta av Nellie Snellen-punchen, men ibland kan det bli andra blommor som t.ex rosor.
Som sagt, tidskrävande men sååå värt det! Man kan nästan inte misslyckas. :) Dessutom är det en uppskattad gåva!





Tack för att Du kikade förbi!

Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar