söndag 17 juli 2016

Sten-kul

Min bror kom härom dagen och frågade om jag kunde måla en sten och skriva "Välkommen" på åt honom. Han har nämligen problem med en matta som ideligen vill blåsa av hans altan.
Jag?? Måla?!! Kan inte rita en streckgubbe ens, och handstilen ska vi inte prata om!

Men visst fick han sin sten!! 
Med lite decoupage och utstansade bokstäver blev det ju bra ändå! Jag grundmålade stenen i vitt ett par gånger innan jag lade på servett-motiven. Sedan lackade jag tre gånger. Hoppas att den kommer tåla en del regn, vi är ju inte bortskämda med solsken direkt. Ett matchande ljus fick han oxå, man kan ju inte annat än älska ugglor! ;)

Och det ena drar med sig det andra. Nu är det flera stycken som vill ha en "Välkommen-sten", sedan de sett bilden på min FB/Instagram. Jag har gjort en till sten som är lite mer shabby chic. Fast jag har inte tagit upp några beställningar, jag vill se hurpass vädertåliga de är först.  Kanske har allt runnit av i en hög efter nästa regnskur, det spörs!

Ha det!
Kram Kicki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar