torsdag 29 december 2016

Gold Majesty Circles



Idag tänkte jag visa ett 30-, 40- och 60-årskort, där jag använt samma dies som grund för kortet.

Mottagaren var min sambos morbror som jobbar bl.a i skogen och har ett eget litet sågverk. Därför ville jag att bakgrunden skulle vara lite "träig". Letade på nätet men fann ingen jättefin bakgrund, men den fick duga ändå. 


Insidan.
"Gold majesty circles" från Spellbinders heter dien. Fick stansa flera stycken innan det blev bra, det var när jag skulle embossa som det blev snett och fult. 
Hörnen är från Nellie Snellen.


Andra kortet var beställt från en arbetskamrat.
Bakgrunden är utskriven från en cd-rom från Tattered Lace.



Och insidan.
Hörnen är från Quickutz, (ingår i ett set med 14 olika dies) "Corner it".




Tredje kortet är oxå en beställning från en arbetskamrat.


Här har jag använt Spellbinders "Timeless rectangles" på insidan.







Tycker att "Majesty circles"-dien är så fin, den är vacker som den är och den kan göras "flashigare" med dekorationer. Ett minus är att den är svår att få jämnt embossad. Blir en del pappers-spill innan man får den perfekt.

God afton!

Kram Kicki


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar