tisdag 8 augusti 2017

Bokmärken

Sommaren är den tid på året då jag läser mest böcker. Ofta har jag tagit ett kvitto eller någon annan lapp och lagt emellan sidorna. Men det var innan jag lärde mig göra dessa smarta bokmärkena.

Med detta veta man ju faktiskt vilken sida man ska läsa på!

Ett med lite bling. Tyvärr framkommer inte glansen på pappret särskilt tydligt.











Dottern och ett par av hennes kusiner lade snabbt in önskemål om ett varsitt bokmärke, så jag fick rafsa ihop några monstermärken en natt.
Hoppas de kan enas om vem som ska ha vilket!

Inte särskilt svåra att göra, ett kul pyssel för de lite äldre barnen!


Hittade en sida på nätet som beskriver hur jag har gjort.

Jag kommer nog att göra flera bokmärken innan sommaren är slut, hösten inbjuder förhoppningsvis till några lässtunder oxå.

           Kram Kicki

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar